Türkiye Batar mı?

TÜRKİYE BATAR MI?  Türkiye senelerdir nasıl para döndürüyor? Nasıl borç buluyor? Bulduğu borcu nasıl geri ödüyor? Şimdi ne olacak? Sizin anlayacağınız sadelikte finans jargonundan uzak şekilde anlatayım. Beğenin de paylaşın da. DAYI ORGINALS.

  • Türkiye yıllardır ne yapıyor? Türkiye üreten ürettiğini satan, petrol ve gaz yatakları olan bir ülke değil. Türkiye sıcak para ekonomisi yani para bir cebe girer diğer cepten çıkar siz de paramız var sanıp el parasıyla icraat yapar öderken de başka borçlar bulursunuz.
  • Amerikada faizler düşük olduğu ve Türkiyede de cdsler düşük olduğu müddetçe para Türkiye’ye gelir. Gelen paralar harcanır ödemesi geldiğinde faiz artar ve tekrar tahvil satılır. 🙂 Yani?
  • Yani yatırımcı borç verecek yer arar. Elde milyarlarca dolar. En çok kime borç versem, kimin tahvilni alsam bana faiz getirisi daha fazla olur diye düşünür. Bu durumda hem yüksek faiz olmalı, hem ülkenin batma riski olmamalı, hem de parası dolar karşısında faizden hızlı erimemeli.
  • Bu koşullarda bazen Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler para para diye ağlarken faizleri yukarı doğru depar atar. Çok faiz verir ki para verilsin diye. Ancak o paralar ne olur? iç piyasada tl ile satılacak olan inşaat 🙂 Normalde ne olmalı? Yurtdışına ihrac edilen katma değer!
  • Türkiye borçlarını yüksek faizle almak zorundadır ki rekabet edebilsin. Dünyada borçlandırma sektörünün adı finans sektörü işte 🙂 Türkiye borç aldığı sürece cici ülkedir. Ama ödeyemeyeceği zamanlara geliyoruz. Artık imf dışında borç bulamayacak. Parası devalüasyon eşiğinde.
  • Faizi tatmin etmiyor. Sıcak para gelmiyor. Gelmeyi bırak olan da kaçıyor. Burada son faiz indiriminden sonra doları tutabilmek için merkez bankası rezervleri 2 milyardan fazla azaldı. O 2 milyar dolar ne oldu? El sallarsın. Giden gitti.
  • Türkiyenin hiç bir üretim ihracat kaleminde liderliği yok. Hani şöyle gerine gerine “ya biz de dünyanın en büyük falan markasının sahibiyiz” diyemiyorsun. Böyle olunca da Türkiye parayı nerden buluyor diye düşünenlere yazdım. Türkiye yurtdışına faiz satıyor.
  • Ve ödemesi de sadece bir başka borçlanmayla yapılıyor. Yani borç alıyorsun vadesi gelene kadar başka borçlar alıyorsun ödemelerini yapıyorsun ihtiyaçlarına kullanıyorsun. Ne olur böyle? Borç büyür. Peki sirkülasyon bir anlık durursa? Yani borç bulamazsanız? Ekonominiz biter.
  • Artık o ödeme yapamadığınız takdirde ülkenize karabasan gibi çökerler. Kurtarıcı gibi gelirler malınızı mülkünüzü alırlar alamadığını da hedge’lere bırakırlar 20 sene açlık sınırında yaşarsınız ondan sonra. Şuan bunların olmaması için bi imf var önümüzde. çaresizliği tahayyül edin.
  • Türkiye’nin bu süreçten canlı çıkmasının zor göründüğünü yüksek sesle konuşmak gerek ki popülist yaklaşımlar artık bi dursun. Popülist hedefler, yatırımlar bi dursun. İmf olmadan sırf tasarrufun boyutunu çok artırarak kurtulunabilir.
  • Ben açık açık anlattım. Gerisi anlayışınıza kalmış. Hiç terim kullanmayayım dedim ama az biraz kullandım onlara da bi göz atarsınız. Böylece okurluğunuz artar biraz 😉 Floodu paylaş kardeşim insanlar neyin ne olduğunu okumalı.

Yazar; DAYI

guest
3 Yorum
Inline Feedbacks
Tüm Yorumları Göster
Özgür Anadolu halkı
Özgür Anadolu halkı
4 ay önce

Amerikan’nın işgali altında bulunan Güney Kore, Almanya gibi olmaktansa, deli gibi çalışıp ABD’de Avrupa’da gördüğümüz gibi sağlık hizmeti alamamaktansa ayağımı yorganıma göre uzatır, binlerce senedir atalarımın yaptığı gibi özgür yaşarım. Mamafih, Alman medyası 2008 yılından bu yana Türkiye battı diye haber yapıyor artık Alman vatandaşları bile Türkiye’ye bir şey olduğu yok siz bu haberleri Almanya’nın düştüğü durumu görmememiz için mi yapıyorsunuz diye soruyor.

Anonim
Anonim
4 ay önce

Kına yakarsın o zaman yawşak

Bernard Redflag
Bernard Redflag
Cevap verdi;   Anonim
4 ay önce

ağla amk cocu ağla bayat ekmeğe kafa atınca ben seni görecem

mutlakaoku.com © 2016 | Pdf Kitap İndir | Video İndir | Yorumlar Libros Gratis | Chapter 1 |
3
0
Bu konuda sen ne düşünüyorsun? Yaz Mutlaka Okunsun...x
()
x