Şeytan Ayrıntıda Gizlidir!

Kategori: Dünya

Ekonomi kötüye gidiyor! (‘Ekonomi zaten hiç iyi olmadı ki!’)

Ekonomi kötüye gidiyor… En çok duyduğumuz laf… İşin o kısmı tabi, ekonomistlere aittir. Ama şahsi düşüncem: Ekonomi zaten hiç iyi olmadı ki… 2001’deki krizden sonra, piyasayı canlandırmak ve yatırımcı çekebilmek için bir dizi tavizler verildi. Kurumları sat, bankacılığı düzenle, piyasayı yabancılaştır, yabancı sermayenin önünü aç… Sonra sermaye ülkeye doluşup rahatlama sağladı. Baktılar ki hükümet tavizi sular […]

Stres ve Stresle başa çıkma yolları; Ya Hayy! (‘Nefes egzersizleri!’)

Ya Hayy : Stresin vücuda olumsuz etkilerini arttıran nedenlerden biri de yanlış nefes alma alışkanlığıdır. İnsan kaygı, endişe, korku ve stres altında iken sadece göğüs kafesini dolduracak şekilde Hızlı ve kesik nefesler alır. Uzun süre böyle nefes alan insanlar bir zaman sonra sürekli olarak daralma hisseder. Sanki kaburgaları birbirine girip kireçlenmiş gibi hissetmeye başlar. Böyle bir […]

Gurbet; Tek kelime 6 harf 2 hece! (‘Bu kelimenin altinda o kadar şey yatiyor ki!’)

Gurbet…. tek kelime 6 harf 2 hece…bu kelimenin altinda o kadar şey yatiyor ki.. o kadar şey anlatiyo ki mesela özlemi, vatan topraklarinin hasretini, aciyi. Gurbet tuhaf bir kelimedir, söyler söylemez ağızda kekremsi bir tat bırakır Dil üstünde bir katre kaya tuzu, kolay kolay erimeyen. Bir saklı burukluk, kendini hemen ele vermeyen. “Tarif Et” deseler, […]

#Dolar TL kuru ve Halkın Ekonomik krizi! (‘Ekonomi Çöktü’)

Ekonomik kriz ile flood. Buradakilerin cogu yabanci medya, yazar dan alintidir. Basliyoruz… Su an gorunen sinyallere gore paranin deger kaybetmesi ve yuksek enflasyon, Turkiye ekonomisini “inlationary spiral” ve “depreciation spiral” denen dongulere sokmak uzere. herkesin anlayacagi dilde anlatayim. Yuksek enflasyon, hayat pahaliligi getiriyor. hayat pahaliligi daha yuksek ucretlerin talep edilmesine yol aciyor. bu da uretim […]

24 Haziran Seçimleri Sonrası Dolar TL Kuru ne olacak? (‘5 Lira değil, 8 lira da olur!’)

2008 küresel finansal krizi sonrası hissedilen ilk titreşimler, 2013’te ABD Merkez Bankası’nın politika değişikliği sinyaliyle çalkantıya dönüşmüştü. 2018 ise bu çalkantıların sarsıntı şiddetine yükselerek deprem etkisinin gözlemlenmeye başlayacağı geçiş yılı olacak. Peki uzunca yıllar iktidar partisi AKP’nin güçlü yanı olarak dile getirilen ekonomi, nasıl oldu da zayıf karnı haline dönüştü? Bir zamanlar ekonomide istikrarın sembolü […]

Göklerin Kraliçesi Boeing 747 (‘Ben koskoca boeing’i Ankara asfaltına indirdim’)

60’lı yılların ortalarına gelindiğinde hava taşımacılığı insanlar tarafından popüler olmaya başlamıştı. Bu popülerlik beraberinde de daha büyük uçaklara ihtiyaç duyulmasına sebep oldu. Amerika daha büyük yolcu uçakları yapabilmek için uğraşırken Avrupa ise hava taşımacılığını daha hızlı hale getirmek için süpersonik uçaklar üzerinde çalışmalar yapıyordu. 1967 yılına gelindiğinde dünyanın en büyük yolcu uçağının yapımı için start […]

Katıksız darbeci Doğu Perinçek’in Yeni Hedefleri! (’15 Temmuz’u organize edenler?’)

Önce cemaate yaltaklanıp, her türlü istifade ettiler. Ergenekon/Balyoz döneminde,ateşli bir şekilde Perinçek/Ergenekon düşmanı olup, Perinçek ve avanesini TERÖRİST ilan ettiler. Sonra menfaat gereği;bu defa cemaate terörist deyip, AKP’yi Perinçek’e oy vermeye davet ettiler. TR;tarihindeki en büyük adalet ve ekonomik belâya düşmüş durumda! Neden mi; birinci sebebi bu cüzzamlı ittifaktır! Hayatı boyunca askeri vesayeti savunmuş katıksız […]

Yiyin Yiyin! (‘Muhtaç olanlar sadece ramazanda mı acıkıyor sence?’)

Yalaka vekil adaylarının, kirli iş adamlarının dağıttığı yemeklerden güzelce yediniz mi AĞALAR? Yiyin yiyin.. Aksırana, tıksırana kadar yiyin! N’oldu Memed Amca şiştin mi yahu? Fadime Teeze? Aaa lütfen, daha tatlı var?.. Hah yiyin yiyin, kaç saat yemediniz bak ölüyordunuz az daha!.. Memed Amcacım? Yemen bitene dek Afrika’da kaç çocuk açlıktan ölmüştür sence? Fadime Teeze? Ülkende […]

Kitap Okumanın Faydaları Nelerdir? (‘Okumaya vaktim yok’ Demeyin!)

Türk milleti olarak kitap okuma alışkanlığımız oldukça düşük. Bunun birçok sebebi var, en büyük sebeplerinden biri eğitim sisteminin okuma alışkanlığını gençlere aşılayamaması olabilir. Kitap okumanın faydaları saymakla bitmez. En basit örneği ile günlük hayatta kullandığımız kelime sayısı 300-500 kelime arasındadır. Bu oran kişiden kişiye değişir ve en yüksek oran en çok kitap okuyan kişilere aittir. “O da […]

Bir Güney Kore’linin Ramazan Ayında’da Otobüs yolculuğu Anısı!

Ramazan deyince aklıma gelen bi hikayemi anlatiyim. 2008 senesi mi ne, o zamanlar içim dışım baya Koreli, taksicilerden kazık falan yiyom turistler gibi. Yanlış hatırlamıyorsam ramazan eylüle denk geliyordu. Tabii ramazanda ne yapılır hiçbir fikrim yok. Yeni gelmişim buraya. Dolar 1.2 falan, Demet Akalın’ın twitter hesabı yok. Türkiye Euro’da uçmuş falan. 15 yaşındayım ya. Tek […]

Mutlaka Oku! #Bilgiseli & #Flood © 2017 | Gizlilik Politikası | Tanıtım Yazıları (Sponsor)